lunes, 2 de abril de 2018

Buscadores.


Resultado de imagen de google chrome

   O primeiro aspecto que se debe tratar no aula con alumnos dos primeiros cursos da ISO (1º, 2º e tal vez 3º) é a diferenza entre navegador e buscador. Dado que a maioría dos navegadores actuais incorporan o seu propio buscador, moitos alumnos tenden a confundilos. 

  Un buscador é un motor de procura que che axuda a atopar aquilo que desexas na web. 

  Hai catro tipos distintos de buscadores:

a) Buscadores jerárquicos

 Este tipo de buscadores son interfaces de interrogación textual. Revisan as bases de datos das páxinas web a través das súas arañas e estas recompilan a información sobre os contidos compatibles coa procura do usuario. Unha vez realizan a consulta, clasifican os resultados pola relevancia respecto de a procura concreta e segundo o historial de navegación que teña o usuario.

b) Directorios

 Os buscadores do tipo directorio son enlaces de páxinas que se agrupan por categorías. Son moi sinxelos, pero requiren dun soporte humano e de continuo mantemento para funcionar.

 Estes buscadores non percorren os sitios nin almacenan os contidos, só agrupan enlaces por categorías e organízanse por data de publicación e non por relevancia ou concordancia cunha procura feita polo usuario.

Un exemplo deste buscador é Open Directory Project, tamén coñecido como Dmoz.

c) Metabuscadores

 Estas interfaces funcionan facendo reenvíos das procuras a varios motores ao mesmo tempo. É dicir, remiten a consulta a outros sitios para analizar os resultados que estes presentan, para así, ampliar a marxe dos mesmos resultados, presentar as súas propias conclusións e ordenar enlácelos de acordo coa orde definida polo sistema estructural do metabuscador.
Un exemplo de metabuscador é Dogpile.

d) Buscadores verticais

 Os buscadores verticais ou motores que non son de procura temáticos son buscadores especializados nun sector concreto, o que lles permite analizar a información con maior profundidade, dispoñer de resultados máis actualizados e ofrecer ao usuario ferramentas de procura avanzadas. É importante resaltar que utilizan índices especializados, para deste xeito, acceder á información dun xeito máis específico e fácil. Algúns exemplos destes buscadores son: Nestoria, Wolfram Alpha. Existen distintos tipos destes buscadores, algúns están especializados nunha rama dunha ciencia, e algúns abarcan todo tipo de materias. Tamén hai motores de procura que só ofrecen resultados sobre música, roupa ou outras temáticas.

 Sexa como sexa, para os nosos alumnos isto é rolo patatero. Non lles interesa nada. Eles ?e a inmensa maioría da poboación- só utilizan buscadores jerárquicos. Google é un buscador jerárquico. Así que lles ensinaremos a utilizar estes buscadores. Os outros creo que non fai falta. 

 Os nosos alumnos usan única e exclusivamente Google. Con todo, hai que ensinarlles que hai outros moitos. Propoño a seguinte lista, pero hai muchísimos máis:

Google
Yahoo!
Bing
Ask
AOL
Go
Live
Snap
AURA!
Duck duck go
MSN Search
Yippi
Boing
Dumbfine
GoYams
MetaGlossary
PlanetSearch
SearchTheWeb2
Terra
Web 2.0

    Sería interesante que o noso alumnado soubese que os buscadores determinan a procura. Unha actividade rápida pode consistir en poñer una mesma palabra crave nos distintos buscadores e observar que as páxinas web ás que nos dirixen son distintas. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario