Como sucedeu co caso dos banners, cando lles mandei aos meus alumnos buscar información na rede, comprobei que as miñas instrucións de que non se detivesen a ler a páxina enteira para saber se lles interesaba ou non foron innecesarias. Botábanlles unha mirada por encima e pasaban á seguinte.
Outra vez a psicoloxía cognitiva serve para explicarnos o porqué deste fenómeno.
Os alumnos xa sabían que, cando uno un busca información na internet, non o consegue ao primeiro intento. De forma intuitiva saben que a maior número de intentos, maior probabilidade de obter resultados. Os usuarios visualizan rápida e superficialmente os sitios, para reducir ao máximo o tempo sen recibir reforzo. Incluso descartando sitios adecuados, pero que requiren maior tempo de análise, sempre quedarán outros sitios coa información requirida accesible de maneira rápida.
Este fenómeno é o que Skinner chamaría un programa de reforzo de intervalo variable, e que consiste en reforzar positivamente un comportamento só en intervalos irregulares de tempo. É o mesmo mecanismo que utilizan as máquinas comecartos. Como un xogador nestas máquinas, a posibildad de éxito na procura na internet depende máis que repetir moitas veces rápido, que de facelo poucas detidamente.
No hay comentarios:
Publicar un comentario